Aku ditinggalkan semasa lunch tadi. Niat di hati nak makan prosperity burger (yes yes I know the boycott brg2 tertentu thingy, but please aku nak mkn prosperity burger skali. Kalau tak aku akan kempunan sampai tahun depan). Memandangkan ada org banje lunch hari ini dan seawal pukul 11 pagi, I chose to go off for 2nd lunch a bit late, sebab masih kenyang kan. I promised to call later and join the others. Tetapi malang naseb aku, call-call seorang pun tak angkat tipon. Isskkhhh adakah mereka kusyuk makan burger sampai tak dengar panggilan aku? Sedeyh oke 😦

Maka aku membawa diri ke Twin Tower Medical Center. Mencuba nasib manalah tau, dah siap Thalasemia test aku kan. And luckily, dah siapp pun. Ala kalau gi clinic kerajaan, 30 min dah siap. TTMC ni saja kata 3 hari, sebab masa kau amik results, dia charge lagi skali consultation. Padahal masa amik darah ari tu, dah charge dah kan. Kira double charge lah.Siput.

Dr : Ni u nak discuss on apa ni?

Aku : My thalasemia result dr. (Lagi nak tanya aku kan. She should know la dah sah result tu utk thalasemia. Ohh ya, ni dah tukar dr. Bukan yg gay tu oke! )

Dr : What made u nak buat this test?

Aku : (Bnyk tanya plak dr ni. Bgth je result bleyh tak. Aku tgh glabah ni.Iskh). Ermm, because I’ getting married. So I have to know whether I’m normal to have  healthy kids. <– Sila lihat kids itu adalah plural oke. Miahaha!

Dr : I see, It’s good to have this test. By the way, if you are a carrier, would both of you willing to still get married?

Aku: (Cilakak la dr ni. Geram plak aku. Bagi results bleyh takkkkkk!!) Hrrrr..Ermmm. (Aku tatau nak jawab camner. Seres gelabah gaban oke! Bukan tatau jawapan, tapi panic fikir consequence kalau dia kata aku ni pembawa) Ermm yesss.But with precautions..(Ohh sampai bila la nak precautions kan . Dr tu dah senyum sinis dah. Kurang asam btol)…Because even if one of us or both of us are carriers, the chances of getting unhealthy kids are 25%. Yg lagi 75% itu selamat.

Dr : Ooh sanggup jugak u nak get married ya. Sayang betul you pada tunang.

Aku : (Sengalll oke dr ni. Sapa tak sayang tunang. Pasti lah aku sayang, if not takkan kami setuju nak kawen nih. Bagggiii resuuuulltsss bleyyhh takkkk !!!!) Iya dr. We promised to live together. (Hamik kau. Kang aku kuar ayat jiwang2 aku kang. Iskkh).

Dr : Tahniah lah. Both of you are safe with the marriage. Because you are normal.

Aku : (Macam nak lompat-lompat kegembiraan . Hihihihi. Eee dr ni, kalau dia cakap aku normal dari awal kan senang. Ni bnyk pulak mukaddimah dia sebelum bagi results.Geram plak aku)

So, alhamdulillah. Aku normal. Results aku suma within range.So takdelah kami risau takut kawen nanti ada possibility anak tak sihat kan. Uhhu~

20090109_023

Baiklah. AKu sangat suka hari ini ialah Jumaat. Tapi esok harus bangun awal, nak gi main badminton. Its a tournament tau, tunggulah mcm mana si tangan bangku ni main. Miiahaha.

Past Sentence: Apsal lah hari Jumaat pukul 845pm the LRT is still cramp? Mereka ni tak mau balik awal ke spend time ngan hubby/wife n anak-anak ker,ngan kekawan ke ape. Nak jugak balik lmbt-lmbt. Tak faham aku lah.

