Yes, I am on the rig. I can still blog for God’s sake!

OMG.Life sucks big time here. I had been dying to go up here, spending time in the middle of the sea. Kononya lah. Yes I can definitely say I could adapt here.I don’t mind staying here, working here PROVIDED I have ral operations work to do.

Kerana sekarang ini, aku dtg sini adalah di bawah company lain, and even worse the company man is not even the subsidiaries, maka dengan itu aku ialah agak terkontang-kanting di sini. The worst, coring yang sepatutnya merupakan motif utama aku dihantar ke sini, adalah ter-delay sampai end of this week. It is supposed to take place on Tuesday. Habes, sementara coring itu belum berlaku, apekah motif aku sekarang? Pendek kata, aku hanya menunggu sambil makan tido dah pergi operations site when I feel like going. Selalunya aku akan pergi utk drilling sebab aku tersangat suka dgn drilling engineering. Btw, I asked for drilling engineer during interview, and this company was KIND enough to position me as reservoir engineer. That answers kenapakah aku amat tidak suka dengan pekerjaan aku sekarang. Walaupun aku kelihatan amat gembira. Lakonan semata. Period.

Called Encik MNI this morning. Tidak berangkat. Definitely he was still sleeping at 10am on Sunday. Sedey tetapi menabahkan hati. I am quite fragile here I would say.Fragile in the sense aku cepat sedey, and ati selalu sebak. Not that I am fragile to guys k, sorry not that type. Ehhe. Entah la seramai-ramai makhluk lelaki kat sini, tade 1 pun yg wat aku goyah ok. Hahaha. Definitely sebab my mind is so into Encik MNI. No one else 🙂

Naseb baik ptg tadi berjaya meng-called dia. Lega dpt becakap. It’s just that I want to hear his voice. That’s enuff. Gila lah penangan Encik MNI ini. Mereng aku dibuatnya :p

I want to go back.Nak balik onshore. I miss home. I miss my gurlfrens. I miss him.Walaupun kalau balik onshore, kami tak bejumpa pun selalu. But I miss talking to him every night.

K, I need to sleep. nak bangun pukul 2 pagi nanti. Casing point akan di pick, akan run casing, cement, run logs and start drlling 8 1/2 inch plak.

Nyte.